الکترو موتور AC

شرح کالا: 

#محصولات_ الکترو_ موتور_AC_ سرو صنعت 

الکتروموتور AC موتور الکتریکی القایی:

عمومی ترین الکتروموتور های مورد استفاده در صنعت و خانگی الکتروموتور های القایی AC هستند. نوعی ماشین است که انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند.ایده کلی بر این اساس است که وقتی که یک هادی حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد، نیرویی بر روی آن هادی حامل جریان از سوی میدان مغناطیسی اعمال می شود. اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستند اما موتور خطی هم وجود دارند.

هر موتور الکتریکی دوار از دو بخش متحرک و محرک تشکیل شده است. که به بخش متحرک روتور و به بخش ثابت که معمولا درون موتور قرار دارد استاتور یا ایستانه نیز می گویند. در یک الکتروموتور، روتور به علت گشتاوری که ناشی از نیروی است که توسط میدان مغناطیسی ایجاد ایجاد شده در استاتور است به حول محور خود می چرخد هر الکتروموتور القایی بر اساس ساختارش توسط برق جریان مستقیم DC و یا جریان متناوب AC تغذیه می گردد.

مزایا و ویژگی استفاده از الکترو موتور AC:

طراحی ساده و مستحکم .
قیمت مناسب .
هزینه نگهداری پایین .
اتصال آسان و کامل به یک منبع تغذیه .

انواع موتور AC  الکترو موتور سنکرون SYNCHRINOUS

انواع متنوعی ازالکتروموتور های القایی AC در صنعت وجود دارد ، الکتروموتور های مختلف برای کارهای مختلف مناسب اند . با اینکه طراحی الکتروموتورهای القایی AC آسان تر از الکتروموتور های DC است .ولی کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف الکتروموتور های القایی AC نیازمند درکی عمیق تر در طراحی و مشخصات در این نوع موتورها ست.

در الکتروموتور های سنکرون، روتور و استاتور سیم پیچی می شوند. هنگامی که استاتور به منبع برق متصل می شوند، میدان گردان در الکتروموتور بوجود  می آید که با سرعت سنکرون می چرخد.  روتور نیز سیم پیچی شده است که توسط منبع DC تغذیه می شود با اتصال جریان DC به روتور، روتور شروع

به گردش با میدان دواراستاتور می کند. برای راه اندازی الکتروموتور سنکرون، ابتدا الکتروموتور پس از قطع محرک اولیه با سرعت سنکرون می چرخد

انواع موتور AC  الکترو موتور آسنکرون Asynchronous

قفسه سنجابی:

روتور الکتروموتور های قفسه سنجابی استوانه ای شکل است که میله هایی از جنس آلومینیوم و یا مس درون شیارهای محیطی آهنی و یا فولادی قرار دارد که به دو صورت ساخته می شود .که نوع اول از میله های گرد تشکیل شده است و نوع دوم از میله های مستطیلی و یا به شکل دو دایره که به هم متصل و یا جدا از هم هستند تشکیل می شود.

میله های روتور الکتروموتور را به این دلیل مورب طراحی می کنند که در تاثیر میدان های استاتور بر روی روتور نوعی هم پوشانی به وجود آید و از لرزش و یا قفل شدن در لحظه استارت جلوگیری به عمل آید.

روتور سیم پیچی شده Slip Ring:

الکتروموتور های قفسه سنجابی مقاومت بسیار پایین روتور در آن مشهود است. میله های روتور توسط حلقه ای در ابتدا و انتهای آن اتصال کوتاه شده است. این مسئله در لحظه استارت که روتور مغناطیسی نیست شار (خطوط میدان الکتریکی که از سطح عمود بر مسیر عبورمی کنند را شار الکتریکی گویند ) زیادی را برای مغناطیس شدن به خود جذب می کند. و باعث بالا رفتن جریان الکتروموتور می شود در نتیجه در لحظه استارت جریان زیادی را از شبکه می گیرد و باعث کاهش گشتاور شروع می شود .برای رفع این مشکل الکتروموتور های روتور سیم پیچی شده طراحی و ساخته شدند که این عیب را تا حد زیادی مرتفع گردید.


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SAERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT

 


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT

 پیش از اقدام به هرگونه خرید و یا انعقاد قرارداد با مشاورین ما تبادل نظرنموده و ضمن اطلاع از توانمندی های ما از قیمت های رقابتی ما نیز مطلع شوید:
سایت: servo-sanat.ir
تلفن: ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸ – ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱/۲- ۳۳۹۲۹۲۶۲
همراه: ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰
اینستاگرام:
elektoromotor_dc@
آدرس: تهران- خیابان سعدی- نرسیده به کوچه علیپور- پلاک ۲۷۲.

سعی و تلاش مدیریت فروشگاه سرو صنعت، توسعه اتوماسیون صنعتی و فروش ابزار دقیق (الکترو موتور دی سی- الکترو موتور ای سی- انکودر- ریزالور- موتور گیربکس- سرو درایو- پمپ- اینورتر- سرو دمپر- سرو موتور...) کارشناسی کلیه پروژه ها بوده است همچنین مجموعه ما آماده عقد قرارداد با شرکتها – سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی می باشد.

تلفکس : ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۲۶۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰

پست الکترونیک: info@servosanat.ir

دفتر مرکزی: تهران، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به کوچه علیپور،  پلاک ۲۷۲

مدیریت: آقای امیرعلی بیگدلی