سروو درایور زیمنس Siemens

شرح کالا: 

#محصولات- سرو_ درایو_ زیمنس_ سرو_ صنعت

 


servo sanat


SERVO SANAT


servo sanat


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


SERVO SANAT


servo sanat

سرو درایو و کارایی آن:
سرو درایو ها هم برای موتور‌ها DC کاربرد دارند و هم برای AC اما در صنعت این دستگاه های اولیه عموما به صورت DC بودند زیرا سال‌های بسیاری کنترل جریان بالا از طریق SCR‌ ها انجام می‌شد هنگامی که ترانزیستور‌ها توانائی کنترل جریان بالا و تبدیل آن به فرکانس بیشتر را یافتند . سرو درایو های AC رواج بیشتری یافتند. موتور‌های قدیمی‌تر پنکه خنک کننده داشتند که مستقیما به محور متصل بود هنگامی که موتور با سرعت پائین کار می‌کرد.

پنکه نمی‌توانست کار خنک کردن را انجام دهد موتور‌های جدیدتر پنکه جداگانه دارند که نصب می‌شوند و امکان بهترین نتیجه خنک کردن رابو جود می‌اورد. منبع ولتاژ ثابتی این پنکه را تغذیه می‌کند بطوریکه حداکثر RPM در هر لحظه به سرعت این دستگاه ها بستگی ندارد. یکی از انواع مفید موتور‌ها در سیستم خود کنترل موتور نوع مغناطیسی دایم (PM) است ولتاژ موتور آن می‌تواند AC یا DC باشد. این نوع موتور با سایر انواع قبلی مشابه است.

در هر دوی آن‌ها می‌توانید محفظه، روتور، استاتور را ببینید که بسیار شبیه موتور‌های قبلی هستند تفاوت اصلی موتور فوق با آن‌ها این است که کاهشی در تعداد چرخ دنده‌ها، برای جابه جایی سریعتر بار‌های بیشتر از موقعیت ساکن ایجاد گردیده است این نوع از موتور PM دارای کدگذار (انکودر) درون محفظه موتور نیز می‌باشد.

این عمل تضمین می‌کند که وسیله با دقت موقعیت یا سرعت محور موتور را نشان می‌دهد سرعـت پاسخ گویی سرو درایو ها به سیگنال خطا بالا بوده و سریعا به بار شتاب می‌دهنـد و تفاوت اصلی این دستگاه ها با موتور‌های معمولی را می‌توان در خواندن فیدبک خروجی دانست، بدین معنی که سرو درایو ها را سیستم کنترل حلقه بسته (loop Close) و الکترو موتور‌ها سیستم کنترل حلقه باز (loop Open) می‌توان نامید.

یک سیستم کنترلی فیدبک دار، سیـستم کنـترلی است که به نگهـداشتن یک رابطه مفروض بین یک کمیت کنـترل شده و یک کمیـت مرجع با مقایسه توابع آن‌ها و اسـتفاده از اختلاف به عنوان وسیله کنترل منجر می‌شود. سیستم کنـترلی فیدبک الکتریکی، عموما برای کار به انرژی الکتـریکی تکیه می‌کند.
سرو درایو ها قابلیت چرخش از زاویه صفر تا ۳۶۰ درجه را دارند. برای چرخش این دستگاه ها باید یک پالس بر روی پایه وسط اعمال کرد که این پالس باید دارای فرکانس خاصی (معمولا ۵۰ تا ۱۰۰ هرتز) و عرض پالس مثبت آن باید بین یک تا ۲ میلی ثانیه باشد  زمانی که عرض این پالس یک میلی ثانیه است ،موتور کاملا به سمت چپ می‌رود و هنگامیکه ۲ میلی ثانیه است موتور کاملا به سمت راست می‌چرخد و در حالتیکه ۱ ٫ ۵ میلی ثانیه است موتور در حالت وسط قفل می‌شود.

مشخصـات مهمی که معمولا برای چنین کنترلی مورد نیاز است، عبارتند از:
پاسخ سریع .
دقت بالا .
کنترل بدون مراقبت .
کارکرد از راه دور.

مزایای سرو درایو ها در صنعت و دلیل استفاده روزافزون آن‌ها در اتوماسیون صنعتی شامل موارد زیر است:
روتور‌های قفس سنجابی ساده هستند و در مقایسه با سیم پیچی آرمیچر ماشین‌ها از نظر ساختاری محکمتر هستند. سرو درایو های دارای جاروبک ،برای کموتاسیـون نیستنـد و نیاز به تعمیر ونگهداری دائم ندارند. هیچ عایقی در اطراف هادی آرمیچر آنچنان که در موتور وجود دارد نیست پـس آرمیـچر می‌تواند بسیار بهتر گرما را پخش کند.
بدلیل اینکه آرمیـچر، سیـم پیچی‌های عایـق دار پیچـیده‌ای ندارد قطر آن می‌توانـد برای کاهش اینرسی روتور بسیار کاهش یابد. این امر به جلوگیری از اور شوت در مکـانیسم سرو درایو ها کمک می‌کند. یک سرو درایو به جز در مورد جنبه‌های خـاص طراحی آن اصولا یک موتور دوفاز القایی است
توان مکانیکی خروجی یک سرو درایو از ۲ وات تا چند صد وات تغییر می‌کند. مــوتور‌های بزرگتر از این توان بسیار کم بازده اند واگربامشـخصات گشتـاورسرعت مطلوب ساخته شده باشند برای استفاده در کاربرد ‌های سرو درایو ها بسیار مشکل ساز خواهند شد. سرو درایو های دقیق در کامپیوتر‌ها ابزار‌های سرو درایو و شماری ازکاربرد‌ها که به دقت بالایی نیاز است بکار می‌روند.

سرو موتور‌ها می‌توانند در سه مد کاری موقعیت، سرعت، گشتاور مورد استفاده قرار گرفته شوند. در مد گشتاور این دستگاه ها مقدار نیوتن بر متر، در مد موقعیت مقدار پوزیشن و در مد سرعت مقدار ار پی ام خروجی موتور را اندازه و کنترل می‌کند. ناگفته نماند سرو درایو ها می‌توانند همزمان هر سه مد کاری را نیز کنترل کنند.

امروزه به سرو درایو ها در صنعت و اتوماسیون صنعتی بالاخص در ماشین آلات چند محوره من جمله سی ان سی‌ها به دلیل دقت بالا و قابل کنترل بودن نگاه ویژه‌ای می‌شود. درمثال زیر میتوان عملکرد این دستگاه  را در راه اندازی یک خط بسته بندی آنالیز کرد. در این سیستم یک سرو درایو از برند شرکتی بعنوان کنترل کننده اصلی، دو سرو درایو دیگر از همین برند را با فرمان‌های پالس کنترل می‌کند.

در این سیستم سرو درایو اصلی با باز کردن رول بسته بندی و همزمان فرستادن پالس به این دستگاه شماره دو برای حرکت دادن کانوایر حامل محصول و به سرو درایو های شماره یک برای برش رول که محل دقیق آن با استفاده از یک سنسور حس می‌شود سیستم را کنترل می‌کند. این پروسه در مد موقعیت با کنترل واحد پالس بر میلی متر توسط این دستگاه ها کنترل می‌شود. سرو درایو ها با تولید پالس و خواندن فیدبک آن مقدار میلی متر طی شده را محاسبه، اندازه گیری و کنترل می‌کند برای جلوگیری از بروز خطای پوزیشن برای سروو درایو‌های استفاده شده در این پروسه صنعتی ،از یک سنسور مرجع یا سنسور تعیین نقطه صفر، برای هر سروو درایو استفاده شده است.

سروو درایو زیمنس V90 :
سروو درایو زیمنس V90 در خانواده درایو های Low voltage سینامیکس (SINAMICS) و درایو های سری Servo drives این خانواده و درایو زیمنس V20 و درایو زیمنس G120C در درایوهای سری Standard Performance این خانواده قرار گرفته است. سرو موتور زیمنس V90 جهت کنترل دقیق سرعت، موقعیت و گشتاور بصورت حلقه بسته طراحی شده است و دارای رنج توانی ۰٫۰۵ الی ۷ کیلووات می باشد. با استفاده از سرو درایو زیمنس V90 که دارای رنج توانی ۰٫۱ الی ۷ کیلووات است، سروو موتور زیمنس V90 را می توان راه اندازی و کنترل کرد. از جمله کاربردهایی که از سروو درایو V90 و سرو موتور V90 می توان نام برد ،عبارت است از: کاربرد در ماشین آلات تراش، ربات ها، صنایع غذایی، صنایع بسته بندی، CNC، صنایع چوب و …

سرو زیمنس V90 سری Low inertia و High inertia :
شرکت زیمنس سروو V90 را به دو نوع Low inertia و High inertia تقسیم بندی کرده است یا بهتر است بگوییم سرو V90 را در دو مدل High inertia و Low inertia ارائه داده است. سروو V90 سری Low inertia با سطح ولتاژ ۲۲۰ الی ۲۴۰ ولت (وابسته به مدل سروو موتور زیمنس و سروو درایو زیمنس) تک قاز با رنج توانی ۰٫۰۵ الی ۰٫۷۵ کیلووات و سه فاز با رنج توانی ۰٫۰۵ الی ۲ کیلووات عموما برای کاربردهایی که به توان پایین، سرعت عملکرد بالا و انعطاف پذیری بیشتری احتیاج دارند مورد استفاده قرار می گیرد.سرو V90 سری High inertia با سطح ولتاژ ۳۸۰ الی ۴۸۰ ولت سه فاز با رنج توانی ۰٫۴ الی ۷ کیلووات، عموما برای کاربردهایی که به توان بالا، قدرت و دقت بالاتر احتیاج دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

سرو درایو زیمنس V90 سری ورودی Pulse و سری ورودی Profinet:
برای کنترل سروو موتور زیمنس V90 با PLC باید با توجه به شیوه کنترل از طریق PLC سرو درایو زیمنس V90 مناسب را انتخاب کرد، چرا که سروو درایو V90 بصورت کلی در دو نوع کنترل با اعمال ورودی پالس یا به اختصار PTI ‪(pulse train version)‬ و کنترل از طریق ورودی شبکه پروفینت یا به اختصار PN ‪(PROFINET version)‬ ارائه گردیده است. لذا برای انتخاب سروو زیمنس مناسب باید به این مهم توجه ویژه ای داشت.

 

 پیش از اقدام به هرگونه خرید و یا انعقاد قرارداد با مشاورین ما تبادل نظر نموده و ضمن اطلاع از توانمندی های ما از قیمت های رقابتی ما نیز مطلع شوید:

تلفن: ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸ – ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱/۲- ۳۳۹۲۹۲۶۲
همراه: ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰
اینستاگرام: elektoromotor_dc@
آدرس: تهران- خیابان سعدی جنوبی- نرسیده به کوچه علیپور- پلاک ۲۷۲.

سایت: servo-sanat.ir

سعی و تلاش مدیریت فروشگاه سرو صنعت، توسعه اتوماسیون صنعتی و فروش ابزار دقیق (الکترو موتور دی سی- الکترو موتور ای سی- انکودر- ریزالور- موتور گیربکس- سرو درایو- پمپ- اینورتر- سرو دمپر- سرو موتور...) کارشناسی کلیه پروژه ها بوده است همچنین مجموعه ما آماده عقد قرارداد با شرکتها – سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی می باشد.

 

تلفکس : ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۲۶۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰

پست الکترونیک: info@servosanat.ir

دفتر مرکزی: تهران، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به کوچه علیپور،  پلاک ۲۷۲

مدیریت: آقای امیرعلی بیگدلی