پمپ اسید

شرح کالا: 

#محصولات_پمپ اسید_سرو صنعت

انواع پمپ اسید و تفاوت آنها

پمپ مگنتی:
پمپ مگنتی، به کمک مجموعه مگنتها و ایجاد دوران مغناطیسی و انتقال آن به پروانه‌ها کار میکند. در این مدل پمپها بدلیل یکپارچه بودن بخش اُ-رینگ و بخش مرطوب پمپ (بخش در ارتباط با سیال) امکان نشتی در آن صفر بوده و ۱۰۰% عایق میباشد. همچنین در پمپ مگنتی، مگنتها و یاتاقانها از جنس فلزات سنگین، مانند کاربید سیلیکو، کبالت ساماریوم و یا انکونل میباشند که دربرابر خوردگی بسیار مقاومند. در حال حاضر تکنولوژی پمپ مگنتی، نسبت به مدلهای شفت دار بدلیل برتری آنها در عایقبندی، طرفدار بیشتری دارد.

پمپ شفت دار دوجداره:
پمپ دوجداره با اینکه بین سایر مدلها ارزانتر بوده و بدلیل قیمت مناسب، مشتریهای بیشتری را بسمت خود میکشاند، اما با توجه به ماهیت سیالات اسیدی و آسیب رسانی ذاتی آنها، این پمپها حتی با عایقبندیهای پیشرفته کنونی، عموما بطور ناگهانی خراب میشود و سیال را وارد محفظه داخلی پمپ میکند، که اگر بلافاصله تعمیر نشود و پمپ بصورت فاجعه باری خراب شود و اسید را وارد محیط اطراف کند، محیط کار دیگر امن نخواهد بود و نیاز به اقدامات جدی دارد.
نکته: اصولا، قیمت پمپ مگنتی همیشه بیشتر از پمپ شفت دار است، اما این در حالی است که خریداران با تهیه پمپ مگنتی دیگر ملزم به پرداخت هزینه‌های اضافی برای مراقبت و نگهداری از سیستم پمپاژ (مانند سرویس کردن، تمیز کردن و حوادث غیرقابل پیشبینی) نیستند و در نهایت پمپ‌های مگنتی در بلند مدت معقول‌تر و به صرفه‌ تر میباشند.

پمپهای AODD:
معمولا برای پمپاژ سیالات اسیدی از پمپهای دیافراگمی از نوع هوا-کار (AODD) استفاده میکنند. این پمپها از نظر مواد سازنده چه در بخش بدنه و چه بخش داخلی (در تماس با سیال) بسیار انعطافپذیر بوده و خرابی و نشتی آن میتواند از پارگی دیافراگم باشد که میتوان آن را به راحتی با قطعه جدید تعویض کرد.

دوزینگ پمپ:
در جاهایی که نیاز به دوزینگ باشد، پمپهای پرستالیتیک میتوانند یک جریان قابل اعتماد و دقیق را محیا کنند.این پمپها با داشتن رنج وسیع ورودی و جنس فلنچ از موادی مانند EPDM و PVDF، میتوانند برای یک نوع خاص سیال اختصاصی شوند و همواره یک پمپاژ یکپارچه را داشته باشند. تنها نکته‌ای که در رابطه با پمپ‌های دوزینگ باید مورد توجه قرار دهید، احتمال پارگی شیلنگ ورودی است که در این حالت ممکن است سیال با روغن روان کننده ترکیب شود که در این حالت مهم است که از روانکننده‌ای استفاده کنید که با سیال همسازی داشته باشد.

پمپ مخصوص اسید با دمای بالا:
معمولا برای سیالات اسیدی از مواد غیرفلزی مانند PP، PE، PTFE، EPDM و FPM استفاده میکنند. اما محدودیت آنها در دماهای بالا و غلظتهای زیاد است. فعالیت اسید با بالا رفتن دما افزایش مییابد، در نتیجه باید اطلاعات دقیقی از غلظت اسید و شرایط کاربری در دست داشت، زیرا در کاربری هایی که دما و غلظت اسید زیاد است باید از آلیاژهای سنگین مانند تیتانیوم، دوبلکس و هاستلوی که برای مقاومت شیمیایی و تحمل افزایش دما فرموله شده‌اند استفاده کرد. در جاهایی که هم غظت اسید و هم دمای آن بسیار زیاد است (بالای ۲۰۰oc)، مواد خاصی همچون آلیاژ چُدن/سیلیس را میتوان مورد استفاده قرار داد. پمپ اسید باید از مواد سازگار ساخته شده باشد. و انتخاب این مواد کاملا به غلظت اسید و دمای سیال بستگی دارد. مثلا در تولیدات باتری که اسید رقیق است، استینلس استیل میتواند به سرعت دچار خوردگی شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان سرو صنعت تماس بگیرید:
سایت: servo-sanat.ir
تلفن: ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸ – ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱/۲- ۳۳۹۲۹۲۶۲
همراه:۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰
اینستاگرام:
elektoromotor_dc@
آدرس: تهران- خیابان سعدی جنوبی- نرسیده به کوچه علیپور- پلاک ۲۷۲.

سعی و تلاش مدیریت فروشگاه سرو صنعت، توسعه اتوماسیون صنعتی و فروش ابزار دقیق (الکترو موتور دی سی- الکترو موتور ای سی- انکودر- ریزالور- موتور گیربکس- سرو درایو- پمپ- اینورتر- سرو دمپر- سرو موتور...) کارشناسی کلیه پروژه ها بوده است. همچنین مجموعه ما آماده عقد قرارداد با شرکتها – سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی می باشد.

تلفکس : ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۲۶۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰

پست الکترونیک: info@servosanat.ir

دفتر مرکزی: تهران، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به کوچه علیپور،  پلاک ۲۷۲

مدیریت: آقای امیرعلی بیگدلی