گیربکس خورشیدی زیروبگلش

شرح کالا: 

#محصولات_ گیربکس خورشیدی زیروبگلش_ سرو صنعت

گیربکس خورشیدی :
به طور کلی گیربکس‌ها قطعاتی هستند که بین تولید کننده قدرت (مثلا موتور) و مصرف کننده قدرت قرار می‌گیرند و وظیفه انتقال نیرو از محرک به متحرک را بر عهده دارند. با استفاده از انواع مختلف گیربکس صنعتی می‌توان سرعت و گشتاور متحرک را کنترل کرد. در ایران گیربکس خورشیدی را به نام‌های گیربکس ستاره ای، گیربکس سیاره ای، دنده سیاره ای و دنده ستاره ای می‌شناسند. دوام و استحکام گیربکس خورشیدی نسبت به سایر انواع گیربکس‌ها مانند گیربکس حلزونی بیشتر است. علت نامگذاری گیربکس خورشیدی مرتبط با نحوه قرارگیری چرخ دنده‌ها و حرکت آن است. از گیربکس سیاره ای برای انتقال بیشترین گشتاور در کم حجم ترین ابعاد ممکن که اصطلاحا به آن چگالی گشتاور می‌گویند استفاده می‌شود. دنده گیربکس سیاره‌ای در مقایسه با دنده استاندارد می‌تواند مقاوم تر باشد و گشتاورهای بیشتری را انتقال دهد.
ساختار گیربکس خورشیدی(سیاره ای) به این گونه می باشد که یک دنده در مرکز قرار دارد و دو یا چند دنده همزمان به صورت سیاره ای به دور دنده مرکز می گردد دلیل نامگذاری به خورشیدی (سیاره ای) به همین خاطر است.
محور چرخ دنده خورشیدی مرکز ثابت و محور دنده سیاره ای متحرک مجموع چرخ دنده های این گیربکس اغلب زمانی مفید هستند که نسبت سرعت به گشتاور زیادی در یک مجموعه فشرده از چرخ دنده ها مورد نیاز باشد. تنش های محرک روی دندانه های زیادی وارد می شود بنابراین متعادل می گردد.ودر نتیجه ان طرح دوام زیادی پیدا می کند دنده های خورشیدی نسبت به دنده های استاندارد می تواند مقاوم تر باشد و گشتاور های زیادی را انتقال دهد. به دلیل درگیری همزمان دو یا چند چرخ دنده به صورت همزمان این گیربکس  تحمل بار بیشتری نسبت به گیربکس هلیکال و حلزونی دارا می باشد کم حجم بودن از مزیت های ساخت گیربکس خورشیدی می باشد و امکان مونتاژ طبقات بر روی هم این تنوع نسبت را در این گیربکس رقم می زند و محدودیتی در نسبت دور گیربکس خورشیدی وجود ندارد
مزایای گیربکس خورشیدی:
۱- سهولت تعمیرات و نگهداری
۲- لقی بسیار کم
۳- راندمان تا۹۸%
۴- تحمل گشتاور های بسیار بالا
۵- کوپل بسیار ساده و سریع الکتروموتور
۶- تعویض آسان قطعات در محل نصب
۷- تنوع در نسبت دور و اتلاف کم نیرو
۸- صرفه جویی در مصرف انرژی برق
۹- حجم کم
کاربردهای گیربکس خورشیدی:
•    ماشین آلات ساختمانی و راه‌سازی : جرثقیل ساختمانی، ماشین‌آلات راه‌سازی، میکسر بتن، ماشین حفاری، بیل مکانیکی، گریدر، ماشین‌آلات شهرداری و ماشین‌آلات کاشی و سرامیک
•    صنعت معادن و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوط: ماشین‌آلات ویژه معدن، حفاری، سرند و جدا کننده، دریل‌، خردکن‌ و پمپ‌ها
•    دریایی: ماشین‌آلات لایروبی، جرثقیل‌های دریایی و وینچ‌ها
•    انواع ماشین‌آلات صنعتی: خردکن‌ها، وسایل شهربازی‌ها، کارخانه‌ها و ماشین‌های خاص، ماشین‌آلات فولاد، آلومینیوم، متالوژی، دباغی، ریخته‌گری، کارخانه‌های شیشه، پلاستیک، چوب، کاغذ، پارچه، سرامیک و چاپ.
•    ماشین‌آلات صنایع شیمایی و غذایی
•    تجهیزات زیست محیطی مثل ژنراتور بادی و تصفیه
•    ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی: لودر کشاورزی، ماشین‌های برداشت محصول، خشک کردن محصول و دیگر تجهیزات کشاورزی
•    حمل و نقل و بالابر: لیفتراک بالابر، جرثقیل‌های خودکار، ماشین‌آلات فرودگاهی، تسمه نقاله(کانوایر) و دستگاه‌های بسته بندی

مشخصات فنی گیربکس خورشیدی:
عضو های مجموعه خورشیدی (رینگی، خورشیدی، قفسه) در گيربكس های اتوماتیک به وسیله ی کلاچ ها و باندهایی ثابت و یا محرک می شوند. در حالت کلی می توان پنج حالت مختلف را در مجموعه مورد بررسی قرار داد. البته باید دانست که مجموعه نمی تواند پنج حالت را در گيربكس داشته باشد. در گيربكس ها برای ایجاد نسبت دنده ی مناسب از دو و یا سه مجموعه استفاده می کنند.
در موتور گیربکس دنده خورشیدی چرخ دنده ها روی هم لغزیده و حول محورمیانی دنده (خورشیدی) دوران می کنند یک گیربکس  دنده خورشیدی از چرخ دنده خورشیدی و رینگی بادنده و تعدادی دنده ستاره ای و یک حلقه قفسه چرخ دنده های ستاره ای را تشکیل می دهد. در سیستم دنده خورشیدی که دارای سه جزء اصلی می باشد یکی از این سه جز باید ثابت باشد تا دو جزء دیگر به عنوان محرک و متحرک نیرو را منتقل کنند
انواع گیربکس خورشیدی براساس نوع اتصال
گیربکس خورشیدی به صورت هالو شافت ورودی، تک خار، فلنچ دار (MC)، پایه دار (UC)، شافت ماده (FS) عرضه می شود.

عدم توجه به موارد زیر باعث آسیب گیربکس می شود:
۱) از نصب گیربکس برروی سطوح ماشینکاری نشده جددا خود داری فرمایید. موقع نصب گیربکس دقت شود و پایه های الکتروموتور به شاسی پیچ نشود.
۲)درصورت اعمال تنش یا بار بیش ازحد مجاز به گیربکس حتما ازمحدود کننده های گشتاورنیرواستفاده شود.
۳)به دلیل جلوگیری ازاکسیده شدن محورهای ورودی وخروجی بایدسطح آن راتمیزوسپس گریس کاری نمائید.
۴)قبل ازاستارت دستگاه حتی به صورت لحظه ای حتما داخل دستگاه روغن ریخته شود.
۵)روغن دستگاه را درمرحله اول پساز ۱۰۰ ساعت ودرمراحل بعدی پساز۱۰۰۰ ساعت تعویض شود.
۶)هر۳۰۰ ساعت یک بارحتماپیچ برنجی که حاوی آهنربامی باشدبازتااگربراده های آهن به آن چسبیده تمیزشود. درصورتی که طی دودورهم توالی براده های زیادی به آهنرباباشدحتماجهت بررسی ورفع عیوب احتمالی اقدام شودتابه قطعات دیگرآسیب نرسد.
۷) درگیربکسهایی که توان ورودی ازتوان حرارتی آن بالاتراست باید ازرادیاتورخنک کننده روغن استفاده شود.
۸)عدم نصب صحیح واستفاده نادرست ازدستگاه وهرگونه شکستگی که براثرحمل ونقل ایجاد میشود.
۹)هرگونه بازشدن وتعمیردستگاه توسط افرادغیرمجاز.

تعمیر گیربکس خورشیدی:
گیربکس خورشیدی بر اساس نوع متریال استفاده شده برای دنده ها دارای مقاوم بالایی است .اما در صورت خرابی هر کدام از چرخدنده های گیربکس، قابلیت تعویض دارند. شما می توانید جهت خرید قطعه مورد نظر در صورت امکان وجود با کارشناسان ما تماس بگیرید. لازم به ذکر است روغن از پارامتر های ضروری مورد استفاده در گیربکس خورشیدی است. سطح روغن درون پوسته گیربکس همواره بازدید شود. می توان جهت افزایش قابلیت اطمینان و کاهش ریسک خرابی گیربکس به دلیل نداشتن روغن از مخزن روغن متصل به گیربکس استفاده نمود.
روغن علاوه بر خاصیت روانکاری چرخدنده، باعث خنک کاری قطعات داخلی گیربکس (که به دلیل تجمع زیاد چرخدنده در فضا کم همچنین انرژی گشتاور بالا ایجاد می شود.) است. همچنین باعث کمتر شدن صدای چرخدنده ها و محافظت از آن ها در برابر خوردگی است.


سرو صنعت بیگدلی

در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان سرو صنعت تماس بگیرید:
سایت: servo-sanat.ir
تلفن: ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸ – ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱/۲- ۳۳۹۲۹۲۶۲
همراه: ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰
اینستاگرام: elektoromotor@
آدرس: تهران- خیابان سعدی جنوبی- نرسیده به کوچه علیپور- پلاک ۲۷۲.

سعی و تلاش مدیریت فروشگاه سرو صنعت، توسعه اتوماسیون صنعتی و فروش ابزار دقیق (الکترو موتور دی سی- الکترو موتور ای سی- انکودر- ریزالور- موتور گیربکس- سرو درایو- پمپ- اینورتر- سرو دمپر- سرو موتور...) کارشناسی کلیه پروژه ها بوده است همچنین مجموعه ما آماده عقد قرارداد با شرکتها – سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی می باشد.

تلفکس : ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۲۶۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰

پست الکترونیک: info@servosanat.ir

دفتر مرکزی: تهران، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به کوچه علیپور،  پلاک ۲۷۲

مدیریت: آقای امیرعلی بیگدلی