الکترو موتور DC (دی سی)

محصولات_ الکترو_ موتور_ دی سی_ (DC) فروشگاه سرو صنعت بیگدلی

الکترو موتور DC(دی سی)

 

الکتروموتورDC چیست؟

در تعریف الکترو موتور می توان گفت که وسیله ای است که توانایی تبدیل انرژی الکتریسیته را به انرژی جنبشی دارد. موتور تک فاز و موتور سه فاز از انواع آن می باشند.

الکتروموتور نوعی ماشین الکتریکی می باشد که عموما برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی در کارخانجات و کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماشین های الکتریکی که بر مبنای جریان الکترومغناطیسی عملکرد دارند، در دسته های گوناگونی طراحی می شوند. این تجهیزات را که در دسته ی کلی تر به صورت الکترو موتور سه فاز و الکتروموتور تکفاز موجود هستند، می توان با ویژگی های متفاوت تری در بازار جهانی خریداری نمود. الکتروموتور القایی، الکتروموتور DC، الکتروموتور سنکرون و آسنکرون از جمله انواع پرکاربرد الکتروموتور های صنعتی هستند.

اساس و نحوه عملکرد الکتروموتورها با الکترومغناطیس صورت می گیرد. در واقع وقتی  ماده ایی که جریان الکتریکی از آن می گذرد تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار می گیرد، از طرف این میدان نیرویی به آن وارد می شود به همین خاطر بیشتر موتورهای الکتریکی به صورت چرخشی هستند. قسمت متحرک که معمولا در داخل موتور قرار می گیرد، روتور نام دارد که شامل شافت نیز می شود.  و قسمت بدون حرکت آن را استاتور می نامند.

الکتروموتور یا موتور الکتریکی و مشخصات آن :

الکتروموتور یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در جهان صنعتی امروز است. در تاریخچه الکتروموتور و نحوه پیدایش آن می توان گفت پس از اختراع باطری در سال ۱۸۰۰ و اختراع میدان مغناطیسی در سال ۱۸۲۰ و الکترو مغناطیس در سال ۱۸۲۵ دانشمندان هم چنان در مواجه با این چالش بودند که الکتروموتور به صورت چرخشی یا مجاور باشد. هم زمان دانشمندان زیادی در صدد اختراع الکترو موتور برآمدند و به علت این که اطلاعاتی از یکدیگر نداشتند هرکدام راه مستقلی را در پیش می گرفتند. اولین دستگاه دوار که توسط الکترومغناطیس هدایت می‌شد به وسیله دانشمند انگلیسی به نام پیتر بارلو در سال ۱۸۲۲ ساخته شد. پس از آن دانشمندان بسیاری در زمینه ساخت الکتروموتور به تحقیق و بررسی پرداختند تا الکتروموتور به شکل امروز در دسترس ما قرار گیرد.

 انواع الکتروموتور:

  • الکتروموتور AC
  • الکتروموتور DC
  • الکتروموتور EEX

الکتروموتور DC

 یکی از انواع موتورهای مورد استفاده در مصارف مختلف صنعتی و عمومی است که کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال آیا میدانستید موتور سر در آسانسور یک الکتروموتور DC است؟ یا اینکه در شهربازی موتور DC بسیار استفاده شده  است؟ الکتروموتور  DC که در حقیقت یک موتور Direct Current است.

ساختمان الکترو موتور DC

 از سه قسمت اصلی تشکیل می‌شود این سه قسمت به ترتیب روتور، استاتور و جاروبک و نگهدارنده جاروبک است. استاتور موجود در موتور دی سی از اجزای مختلفی تشکیل‌شده است که سیم‌پیچ میدانی موجود در استاتور خود به دو نوع سیم‌پیچ سری و شنت طبقه‌بندی می‌گردد. همچنین از دیگر اعضای اصلی استاتور موتور DC فریم موتور و همچنین هسته موجود در استاتور می‌باشد. در موتورهای DC استاتور بزرگ‌تری وجود داشته و قطب کمکی و همچنین سیم‌پیچ جبران‌کننده نیز بر اجزای تشکیل‌دهنده استاتور اضافه می‌شود. مورد بعدی که از اجزای مهم موتور دی سی به‌حساب می‌آید و روتور موتور دی سی یا همان آرمیچر است. روتور به‌عنوان قسمت چرخنده و گردان موتور دی سی به‌حساب می‌آید و اجزای تشکیل‌دهنده روتور هسته سیم‌پیچی و یاتاقان‌های موجود در روتور هستند. جاروبک یکی دیگر از اجزای تشکیل‌دهنده موتور DC است که وظیفه انتقال جریان وجود به کلکتور گردان را دارد درواقع در موتور دی سی جاروبک و کلکتور وظیفه دارد تا گشتاور موجود در موتور را یکسو نمایند.

قدرت موتور های الکتریکی DC:

قدرت (گشتاور ) موتورهای الکتریکی را می توان با توجه به مقدار ولتاژ و طول سیم استاتور تعیین کرد. در حقیقت هر چه میزان سیم پیچی روی استاتور بیشتر باشد(سیم طولانی تر باشد) ، میدان مغناطیسی توانایی بیشتری دارد و الکتروموتور نیز قدرت بیشتری برای گردش خواهد داشت.

مشخصات الکتروموتورDC:

 به منظور افزایش راندمان و استفاده هرچه کارآمد الکتروموتورها، لازم است توجه بیشتری به اطلاعات درج شده بر روی الکتروموتورها نمود و مشخصات با دقت بالاتری بررسی شوند.

TYPE : :دربرگیرنده اطلاعات کلی و نوع الکتروموتور است که توسط کمپانی تولیدی بر روی آن درج می شود.

KW : قدرت توان ورودی با واحد کیلووات

 HZ : فرکانس

 NO: شماره ساخت الکتروموتور

A:  حداکثر جریان مجاز مورد استفاده در الکتروموتور

 V: مقدارولتاژ الکتروموتور

 RPM: دور موتور

HP: توان خروجی الکتروموتور با واحد اسب بخار

IP: مقدار درجه حفاظتی الکتروموتور

 CLASS: کلاس عایقی الکتروموتور

COS: ضریب قدرت الکتروموتور

سایز فریم موتور های الکتریکی

هنگام به کارگیری از انواع الکتروموتور دانستن ابعاد دقیق و وزن الکتروموتور می تواند در بهره بردن از آن به نحو احسنت بسیار کمک کننده باشد. به همین دلیل در این حوزه استاندارد هایی در نظر گرفته می شوند و موتور های الکتریکی مطابق با این استاندارد ها که عموما استاندارد NEMA و IEC 60034 می باشند ، طراحی می گردند.

مواردی که در استاندارد NEMA باید در نظر گرفته شوند ، عبارتند از اندازه ی فاصله بین سوراخ های پایه موتور ، ارتفاع ، طول و قطر شفت موتور ، ارتفاع پایه موتور.

بر این اساس یک عدد ۳ رقمی به همراه دو حرف انگلیسی در روی پلاک موتور درج می گردد که دو قم اول ، مقدار اندازه ی شفت را تعیین می کنند. رقم سوم نیز ، اندازه ی سوراخ بین دو پایه را نشان می دهد.

در استاندارد  IEC 60034 ، با یک عدد ۲ یا ۳ رقمی که یکی از حروف S ، M ، L در کنار آن آمده است ، مواجه می شویم که عدد اولی اندازه بدنه موتور را مشخص می نماید و از طریق ارتفاع شفت می توان با توجه به جداول تهیه شده استاندارد ، سایر ابعاد موتور را بدست آورد.

کاربرد الکتروموتور:

کاربری الکتروموتور تقریبا تمامی صنایع را در بر می گیرد ساخت هیچ وسیله ای بدون استفاده و بهره گیری از الکتروموتور امکان پذیر نمی باشد بنابراین در تمامی کارخانه ها و صنایع الکتروموتور کاربرد دارد. هر دستگاهی که به کار تولید می پردازد از الکتروموتور بهره می گیرد و به نوعی با آن سرو کار دارد. هر وسیله ایی که ساخت بشر است به نوعی الکتروموتور در ساخت آن دخیل بوده است.

فروش الکتروموتور کوچک

الکتروموتور کوچک در سایز ها و شکل های گوناگون در بازار در دسترس مصرف کنندگان گرامی می باشد.

الکتروموتور ها در کاربری هایی همانند دمنده ها ، ماشین آلات و ابزار قدرت ، فن ها و پمپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی الکتروموتورکوچک برای کاربری های سبک تر و نیاز به توان پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

سوال هایی که در هنگام  یک فروش الکتروموتور کوچک خریدار باید به آن پاسخ دهد و از آن ها اطلاع داشته باشد :

  1. الکتروموتور DC  تحت کدام شرایط محیطی مورد استفاده قرار می گیرد ؟
  2.  الکتروموتور نیاز به چه شرایط حفاظتی دارد؟
  3. الکتروموتور چگونه تنظیم می شود ؟
  4. کاربری ما به چه میزانی از قدرت نیازمند است ؟
  5. کاربری ما به چه میزان چرخش الکتروموتور نیازمند است ؟

برندهای الکتروموتور:

الکتروموتور در انواع برندهای گوناگون تولید و روانه بازار می شوند. هم اکنون از محصولات شرکت سرو صنعت  می توان الکترو موتور زیمنس(siemens) ، الکترو موتور ABB، الکترو موتور ومات(Vamat)، الکترو موتور موتوژن، الکترو موتور چینی و بسیاری موارد دیگر را  نام برد.

 

لطفا پیش از اقدام به خرید و یا انعقاد قرارداد تامین محصولات ، خدمات و تجهیزات الکترو موتور، تاکو ژنراتور ، سرو درایو SEW، ریزولور، سرو درایو، سرو موتور و برای دیگر اقلام مورد نیاز صنایع با مشاوران مجرب ما تبادل نظر نمایید تا ضمن آگاهی از توانمندی های این مجموعه و اطلاع از نوع خدمات و کیفیت آنها،  از لیست قیمت های رقابتی ما نیز مطلع شوید.


محصولات DC-Electromotor


عامل فروش نمایندگی فروش الکترو موتور DC 

 


الکتروموتور kormas dc از دیگر محصولات عرضه شده سرو صنعت 

 


سرو صنعت بهترین عرضه کننده الکتروموتور leroy somer

 


سرو صنعت بهترین نماینده فروش الکتروموتور teco میباشد.

 


سرو صنعت فروشنده الکتروموتور fimet dc 

 


سرو صنعت نماینده فروش تعمیرات الکتروموتور DC در تهران 


سرو صنعت بزرگترین نمایندگی الکتروموتور atb dc در تهران


سرو صنعت بهترین عرضه کننده الکتروموتور leroy somer dc در تهران

 


سرو صنعت تولید کننده الکتروموتور baumuller dc 

 


سرو صنعت ارائه دهنده بهترین الکتروموتور DC ذغالی در ایران

 


سرو صنعت بهترین تولید کننده و فروشگاه الکتروموتور DC در تهران 

در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان سرو صنعت تماس بگیرید:
سایت: servo-sanat.ir
تلفن: ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸ – ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱/۲- ۳۳۹۲۹۲۶۲
همراه:۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰
اینستاگرام: elektoromotor_dc@
آدرس: تهران- خیابان سعدی جنوبی- نرسیده به کوچه علیپور- پلاک ۲۷۲.

سعی و تلاش مدیریت سرو صنعت، افزایش بهره وری همراه با توسعه امکــــــانات سخـــت افزاری و نرم افزاری در شرکت و نیز انجام اصولی و کارشناسی کلیه پروژه ها بوده است همچنین مجموعه ما آماده عقد قرارداد با شرکتها – سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی و وارداتی می باشد.

تلفکس : ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۲۶۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰

پست الکترونیک: info@servosanat.ir

دفتر مرکزی: تهران، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به کوچه علیپور،  پلاک ۲۷۲

مدیریت: آقای امیرعلی بیگدلی