الکترو موتور دی سی (DC) صنعتی

شرح کالا: 

 الکترو موتور دی سی(DC) صنعتی

 الکترو موتور دی سی(DC) صنعتی

 دستگاهی است که از طریق نیروی الکترومغناطیسی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. اجزا اصلی موتور DC، روتور، استاتور و کموتاتور هستند. استاتور یک آهنربای ثابت است و کوتاتور سیم پیچی است که با عبور جریان به آهنربای الکتریکی تبدیل شده و از طریق کموتاتور قطب های مثبت و منفی آن تغییر می کنند.

موتورهای جریان مستقیم DC الکترو موتور DC یکی از رایج ترین  موتورهای الکتریکی می باشند که کاربردهای وسیعی در پروژه های صنعتی، تجاری و خانگی دارند به طور مثال در ماشین آلات صنعتی، مترو، رباتیک، آسانسور، خودروها و ... از آنها استفاده می شود. موتورهای DC در اندازه های مختلف و با رنج وسیعی از ولتاژ ها کار می کنند اما در کاربردهای کوچک مانند رباتیک با ولتاژهایی بین ۶ تا ۱۲ ولت راه اندازی می شوند و جریان مصرفی آنها نیز بسته به بار و ولتاژی که به آنها اعمال می شود از چند میلی آمپر تا چند آمپر هم می رسد. می توان با اتصال گیربکس به موتورهای DC مطابق شکل زیر قدرت و گشتاور این موتورها را افزایش داد.

راه اندازی و کنترل سرعت موتور DC

سرعت موتور DC به مجموعه ای از ولتاژ و جریان عبوری از سیم پیچ های موتور و نیز بار و گشتاور موتور، بستگی دارد. لذا ساده ترین راه برای کنترل سرعت موتور DC استفاده از مقاومت متغییر است.

از روش های پرکاربرد دیگری که برای کنترل سرعت موتورهای DC استفاده می شود می توان به مدولاسیون عرض پالس اشاره کرد. از تکنولوژی مدولاسیون عرض پالس(PWM ) برای کنترل توان استفاده می شود در این روش از پالس های ولتاژ مربعی برای تغذیه موتور استفاده شده که مقدار توان اعمالی در آن به مقدار dutycycle وابسته است.

dutycycle برابر است با نسبت مدت زمانی که سیگنال در وضعیت high قرار دارد، به کل دوره تناوب نحوه کنترل سرعت موتور به وسیله مدولاسیون عرض پالس به این صورت است که ابتدا یک فرکانس ثابت و مناسب انتخاب شده و سپس برای افزایش سرعت موتور مقدار dutycycle افزایش و برای کاهش سرعت موتور مقدار dutycycle کاهش می یابد. فرکانس پالس PWM مناسب برای راه اندازی موتور DC بسته به نوع موتور معمولا بین ۱ تا ۱۰۰ کیلو هرتز انتخاب می شود. از طرفی معمولا پالس های PWM توسط میکرو کنترلرها تولید می شوند و با توجه به اینکه خروجی میکروکنترلرها معمولا دارای ولتاژ ۵ ولت و جریان در حد میلی آمپر می باشند. لذا قادر به تامین توان لازم برای راه اندازی این تجهیزات نمی باشد در این صورت مدارات درایور، ولتاژ و جریان لازم را فراهم می کنند

در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان سرو صنعت تماس بگیرید:
سایت: servo-sanat.ir
تلفن: ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸ – ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱/۲- ۳۳۹۲۹۲۶۲
همراه:۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰
اینستاگرام: elektoromotor_dc@
آدرس: تهران- خیابان سعدی جنوبی- نرسیده به کوچه علیپور- پلاک ۲۷۲.

 سعی و تلاش مدیریت فروشگاه سرو صنعت، توسعه اتوماسیون صنعتی و فروش ابزار دقیق (الکترو موتور دی سی- الکترو موتور ای سی- انکودر- ریزالور- موتور گیربکس- سرو درایو- پمپ- اینورتر- سرو دمپر- سرو موتور...) کارشناسی کلیه پروژه ها بوده است همچنین مجموعه ما آماده عقد قرارداد با شرکتها – سازمانها و کارخانجات جهت امور گارانتی تامین و نگهداری محصولات تولیدی می باشد.

تلفکس : ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۱ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۷۰۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۲۶۲ / ۰۲۱۳۳۹۲۹۸۴۸

تلفن همراه:  ۰۹۱۲۴۴۸۴۷۴۰

پست الکترونیک: info@servosanat.ir

دفتر مرکزی: تهران، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به کوچه علیپور،  پلاک ۲۷۲

مدیریت: آقای امیرعلی بیگدلی